Naast alle functionaliteit die beschikbaar is voor elke gebruiker (kunt u hier vinden), is er extra functionaliteit toegevoegd voor Resellers. Onze filosofie is dingen eenvoudig houden. Het begint met het verbeterde dashboard.
Naast de standaard functionaliteit toont het Reseller dashboard ook het rekeningsaldo, DNS host activiteit en activiteit met contacthandles. Via het menu-item 'Geavanceerde functies' heeft u makkelijk toegang tot de extra functies.
Naast de standaard gebruikersfuncties hebben Resellers extra functionaliteit met betrekking tot domeinen. Contacten en DNS-servers kunnen individueel worden beheerd, wijzigingen worden gedaan. Allemaal onafhankelijk van domeintoewijzing. Er kan een onbeperkt aantal sjablonen worden aangemaakt voor gebruik bij domeinregistratie. Hierdoor kunnen voor elke klant registratiesjablonen worden gemaakt, waardoor handmatige invoer bij elke nieuwe registratie kan worden vermeden.
Met de functie "Plaats order" kunt u tekstsjablonen gebruiken voor alle domeingerelateerde functies. Hiermee kunt u formulieren in uw websites inbouwen voor klanten, waardoor handmatige inspanningen kunnen worden verminderd. Natuurlijk is er ook een volledige API beschikbaar voor Resellers die de verwerking van klantverzoeken in realtime volledig willen automatiseren.
Met de functie " Reseller Beheer" kunt u uw huidige accounts beheren en nieuwe accounts toevoegen. Dit houdt domeinen gekoppeld aan klanten en biedt u de mogelijkheid om klanten directe toegang te geven tot het Controle Centrum of zelfs de API te gebruiken als u dat wenst. Hier kunt u ook de domeinen van uw klant en de domeinregistratie-informatie zien.
Mocht u wijzigingen moeten aanbrengen voor uw klant in hun domein, dan is dit heel eenvoudig te doen in het Controle Centrum.
In het menu rechtsboven selecteert u gewoon het item 'Wissel gebruiker'.
Hiermee wordt een lijst met uw klantaccounts geopend.
Hier kunt u het gebruikersaccount, dat u wilt gebruiken, selecteren of terugkeren naar uw Reselleraccount.
Nadat u uw standaardaccount heeft geregistreerd, gebruikt u het contactformulier in het Controle Centrum om ons te laten weten dat u wilt upgraden naar een Reseller-account. Er zijn geen kosten verbonden aan de upgrade en uw inloggegevens blijven hetzelfde. Na verificatie van uw bedrijfsinformatie wordt de upgrade geactiveerd, normaal gesproken binnen één werkdag.
Zodra de upgrade is voltooid, activeren we ook uw toegang tot de API. In het Controle Centrum hoeft u alleen maar de IP('s) in te voeren van uw server die verbinding gaat maken. Dezelfde informatie wordt ook geconfigureerd in onze sandbox-omgeving, zodat u kunt beginnen met testen.
Als u een groot aantal domeinen heeft die u in één keer wilt verhuizen, laat het ons dan weten. We kunnen het proces voor u vereenvoudigen met behulp van onze batchverwerkingstools.